Detailní fotorealistické modely
Eva Štefanová, David Maceška
Cíle
Cílem bylo vytvoření realistického 3D modelu zaniklé vesnice Mušov dle dostupných archivních fotografií a dobových pohlednic.
Data a metody
Pro zpracování 3D modelu byla použita následující data:
- historické fotografie a dobové pohlednice,
- mapový podklad Topo S-1952,
- výškový vrstevnicový model ZABAGED,
- přehledové mapy ČR – přehledky pro ZABAGED, Geoprohlížeč, Geoportál ČÚZK 2018.
Zpracování 3D modelu probíhalo v následujících krocích:
- Nejprve bylo nutné definovat topografický podklad území pro modelování. To bylo provedeno na základě dat získaných z topografické mapy S-1952. Rozměr modelu bys definován pomocí měřítka na mapovém listu.
- Jednotlivé budovy byly vytvořeny na základě půdorysu z mapového podkladu. Výsledný model obsahuje 37 budov.
- Modelování konkrétních textur, oken, vchodů a dalších detailů bylo provedeno na základě historických grafických předloh.
- Umístění 3D modelu do krajiny bylo provedeno pomocí výškového modelu ZABAGED.
- Vytvoření interaktivního 3D modelu pomocí webové aplikace Theasys.
Pro zpracování byly použity programy 3dsMax, Blender a Lumion.
Výsledky
A) Fotorealistický 3D model obce Mušov a jeho srovnání s archivními fotografiemi
(vlevo je archivní fotografie a vpravo je vytvořený 3D model).
B) Video prohlídka výsledného 3D modelu zaniklé obce Mušov
C) Interaktivní model zaniklé obce Mušov
- Dostupné na http://musov.wz.cz.